Knattetimmen & förkylning

TIPS! Knattetimmen på P4 varje måndag kl 9:30. Så SJUKT bra program med Louise Hallin och
Malin Alfven i etern. Man lär sig så himla mycket om bebisar, barn och familjeliv i övrigt. Jag sitter
och lyssnar på alla programmen sedan 2 år tillbaka på podradion. Man blir beroende!

Förkylningen har eskalerat så nu sitter man här med en täppt näsa och skrapig hals. Fy. Blä.
Har levt på alvedon och apelsinjuice så förhoppningsvis blir man väl bättre snart, jag hatar verkligen
att vara förkyld man orkar ju inte med någonting! Gillar inte känslan att vara så instängd heller...
jag vill ju ut i friska luften och känna mig pigg, frisk och glad. Jag får tänka mig frisk helt enkelt,
försöka ha som mantra att "jag är inte sjuk, jag är pigg".

På plussidan så verkar lillan glad och pigg iallafall. Förhoppningsvis får hon inte min förkylning
men som jag har läst så verkar amningen motverka sjukdomar eller ja, iallafall de sjukdomar som
jag har för tillfället! För tillfället så får lillan mig just nu att överleva dagarna, ingen kan få en att
skratta så mycket även om kroppen mår piss. :)

Hon sover myyycket bättre nu också. Även om hon väcker mig innan åtta så är jag relativt utsövd
och kan vara på ett piggt och glatt humör vilket är GULD värt! Morgonstunderna med lillan skulle
jag inte vilja vara utan. Dom är så himla mysiga. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0