Middagstips

Jag gjorde en god italiensk pastarätt för några dagar sen som jag gärna vill tipsa om. Den är extremt enkel och billig att göra.

Körsbärstomater
Vitlök
Basilika
Chilifrukt


Koka spaghetti enligt anvisningarna.
Dela körsbärstomaterna. Hacka vitlök, chilifrukt och basilika. Stek vitlöken i olivolja ett par minuter i en ganska
djup stekpanna, lägg sen i chilifrukten och stek ytterligare någon minut. Häll i tomaterna och basilikan och stek
på till du är nöjd. När allt är stekt och klart häller du i spaghettin och rör om. Klart!

Ett litet tips är att strimla bacon och stek den till den är knaperstekt, sen hällde jag baconet över spaghettin när
den var serverad på tallriken och sen rev jag även över lite parmesanost. Gött!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0