Dida!

Jag misstänker att Alice har lärt sig att säga "titta"! Hon skriker "dida!" hela tiden.
Det är nog för att vi säger titta hela tiden. Typ, titta lampan!, titta bollen!, titta kaninen!, titta pappa!, titta mamma! osv... Men mäkta stolt är man ändå :)

Har jag sagt att Alice har fått två tänder i underkäken? Det fick hon för ett tag sen så nu gör det helt plötsligt ont när hon biter en i fingret. :P Mamma stora tjej... :) Tiden går alldeles för fort enligt mig!

Nu ligger Alice bredvid mig på en filt med bar rumpa. Jag -dumma mamma- märkte inte att hon hade bajsat på sig under eftermiddagsvilan så hon har legat i över en timme med bajs i blöjan. Usch på mig :(
Så nu får hon ligga utan blöja ett tag för att undvika att det blir rött och svider :(
Vad ouppmärksam man kan vara som förälder ibland. Och alltid dyker det där dåliga samvetet upp och tjatar om vilken uschlig och dålig mamma man är.

Iallafall, ikväll till middag blir det nog grillad kyckling med hemgjord potatismos...eller om kycklingen inte hinner tina upp blir det nog sötpotatissoppa med vitlöksbröd. Mumma :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0